Amsterdam, gepubliceerd op: 07-03-2016
De brouwers van Hertog Jan werken écht in die mooie witte brouwerij aan de oevers van de Maas. Dat laten we zien in de nieuwe campagne.
De brouwers van Hertog Jan, die we kennen uit de reclame, bestaan echt. Net als de brouwerij, waar ze geheel op eigen wijze bieren brouwen zoals zij die lekker vinden. In klassieke koperen ketels. Die authenticiteit vormt het uitgangspunt van de nieuwe campagne van Hertog Jan, die verder gaat waar de vorige campagne stopte.
In de commercials zien we de brouwers in die kleinschalige brouwerij aan het werk. Tijdens hun drukke werkzaamheden worden ze ieder afzonderlijk met hun voornaam aan de kijker voorgesteld. Na de werkdag genieten de brouwers samen van...hun eigen gebrouwen bier.
Online gaat het verhaal verder. Op de geheel vernieuwde website staan de brouwers en hun bieren centraal. Bierliefhebbers vinden er van alles over bier: informatie over de biersoorten, het brouwproces maar ook over biercultuur in het algemeen. Overkoepelend thema blijft ‘Uit Liefde voor Bier’. Die overigens ook echt is. Naast commercials en de site bestaat de campagne uit prerolls, print, Facebookposts en advertorials.
De nieuwe Hertog Jan site kwam tot stand in samenwerking met SiteSupport (bouw). De commercials werden gedraaid met Chuck productions.